Sider

torsdag den 28. august 2014

Plan for Kulturskole-dag d. 29 aug. 2014

Kl. 10.15 – 12.00: Musik på Iphone og Ipad v/Martin Gerup.

Alle bedes venligst medbringe smartphone, tablet eller bærbar computer, der kan gå på trådløst net.

Lidt om mig selv
Martin Gerup, pædagogisk leder af DIM - Den Interaktive Musikundervisning i Roskilde. Uddannet på premiereårgangen Rytmekons 1989. Har siden 80'erne arbejdet med teknologistøttet musikundervisning og skrevet flere artikler om emnet

Martin Gerup, 1962
Kl. 10.15 Download Time

Vi skal have noget guf på pladerne. Nøgleord: Stemning, rytme, melodi, billeder. Find noget der kan forprogrammeres og noget i kan spille på. Download til Iphone og Ipad SoundPrism. Til bærbare Musescore.

10.20 5 min Google-konto - herunder online skrivefunktionen. Udarbejde undervisningsplaner i real time. Vi skal bruge en der har en google-konto, så viser vi lige hvordan
10.25 3 min Dropbox i undervisningen. Sanglærere bruger den i Roskilde. Gennemgang af Dropbox. Nogen der vil fortælle, hvordan de bruger den? 
10.28 7 min Optag og lyt Vi går ud på DIMs hjemmeside og ser på links. Husk Soundhound. Det er en god ide at kunne indspille i undervisningstimen og sende det. Vi prøver det lige.
10.35 15 min Youtube til at uploade musiktutorials (how-to) videoer - det skal vi lige prøve når i er klar. Hvem vil spille. Hvem vil optage. Hvem vil uploade ???
10.50 20 min Online node-fællesskaberne Musescore (og Noteflight). De der har bærbare med skal downloade musescore på Musescore.org hvis de ikke allerede… 
11.10  10 min snak om at spille på plader ifht instrumenter. Træ og metal og synth-flader = godt. Violin, messing, klaver = skuffelse! Latency. Elever + Fingerstomp app'en = skidt kombi. Gennemgang af SoundPrism.

Kl. 11.20-11.40 Første spillerunde 
Vi skal sætte os sammen i grupper 4-6, og lave en performance. Ipad og Iphone prøv med SoundPrism og nogle slagtøjsapp's. Bærbare prøv virtualmusicalinstruments (træfløjten er i G) Stemningsbaseret, langsomt, meditativt. Gerne med fest og fart til sidst. Varighed max 2 minutter pr. gruppe. Vælg mellem fri komposition eller en valgt af mig.

Kl. 11.40-12.00 Ipadophonolaptop Koncert (Husk et godt bandnavn)



Ingen kommentarer: